Co mi dal Marketing Festival 2015.

Už je to týden, co jsem se vrátil z Brna, a těch sedm dnů se mi hlavou honí jedna otázka – co říct k Marketing Festivalu? Asi by bylo snadné napsat, jak to tam bylo všechno skvěle organizované, jak byl výborně připravený catering, jak jsem si užil obě dvě hlavní party, i když vlastně ani tolik nejsem party člověk. Ale to už jste si asi přečetli na spoustě jiných webů, a ono to hlavně není úplně to, co mi v kebuli za poslední týden zraje.

MF pro mě byl po dlouhé době opravdu velká akce tohoto druhu. Naposledy jsem se něčeho podobného účastnil ještě jako akademický pracovník zlínské FMK, a to jsem jel do Sofie přednášet o interkulturních specifikách reklam na české, britské a německé pivo. Poznámka zkraje: tipněte si, jak zareagují anglicky mluvící posluchači, když jim pustíte reklamu na náš Budvar, kde Bob a Dave řeknou během spotu 5krát FUCK…

V Brně jsem tedy zase vplul do víru přednášek a potkávání se s dalšími lidmi z oboru, ale během prvního dne jsem měl jeden trochu zásadnější problém – chyběl mi v tom TEN marketing. Byl jsem sice již připravený z předfestivalových rozhovorů s Jindrou Fáborským, že prim hraje digitální marketing, ale nečekal jsem, že až tolik. Asi polovina pátečních přednášek pro mě byla natolik technických, že jsem přemýšlel, jestli jsem na správném místě. Naštěstí to zachránila dvojka Oli Gardner a Marty Neumeier, kteří definitivně převážili jazýček na stranu – ANO, bylo správné rozhodnutí přijet.

Asi bych měl vysvětlit, co jsem od MF očekával. Kromě TOHO marketingu asi co nejvíc podnětů, které můžu jako copywriter využít. A i když jsem si i z těch „technických“ přednášek vyzobal svoje, z prvního dne mi v hlavě zůstalo nejvíc informací o stavění správné landing page (nemám já náhodou na webu taky ghost buttons… 🙂 a pak samozřejmě perfektní Marty Neumeier se svým přístupem k tvoření značek a propojení se spotřebiteli. Díky organizátorům za audio dáreček v podobě jeho nové knihy.

Marty Neumaier

Jsem rád, že druhý den už jsem mohl myšlenky na správnost rozhodnutí zda přijet úplně zaplašit, protože přednášek, které mě v tom, co dělám, vážně obohatily, bylo mnohem víc. Bart Schutz a jeho mantra „Od teď se dívejte na své zákazníky jako na lidi, ve kterých soupeří emoce a racio“ mě pošoupnuli zase blíž k tomu začít se šťourat v literatuře víc zaměřené na psychologii marketingové komunikace. V příspěvku od Larryho Kima mi v hlavě nejvíc utkvěl poslední slide – ať už děláte na webu cokoliv, NEZAPOMEŇTE NA MARKETING. Díky, Larry! A pirát Phil Nottingham mi zase potvrdil, že má smysl klientům navrhovat, aby víc používali videa.

Určitě bych také neměl zapomenout na nedělní případovku ZOOT.CZ k jejich působení na Instagramu. Nejsem na téhle síti, a vzhledem ke svému mizernému fotonadání asi ani nebudu. Ale přístup, jakým to vše Pavlína Louženská podala, mi opět potvrdil, že ZOOT právem patří mezi mé LOVEBRANDS. Mimo jiné proto, že dělají svou komunikaci vážně dobře.

Pavlína Louženská a jejích 11 tipů jak se zamilovat (na Instagramu).

Pavlína Louženská a jejích 11 tipů jak se zamilovat (na Instagramu).

Co mi tedy dal letošní Marketing Festival? Hlavně čtyři dny v Brně, po kterých jsem se cítil vážně dobře. Takový ten pocit, kdy víte, že jste sami sobě prospěli po odborné, ale i osobní stránce. A když si do příštího října budu stále připomínat, jaké je Starobrno hrozné pivo a vážně bych ho neměl pít, můžu hodně uvažovat, že se do té bitvy o první várku vstupenek zase pustím.

Gratuluju Jindrovi a jeho týmu k povedené akci!

Petr Podlešák

Petr Podlešák

Rozený Jihočech, kterého osud a studia zavály do moravského Zlína, kde také zůstal. Pracoval v několika komunikačních agenturách, i hájil zájmy ze strany klienta. Píše reklamní texty pro všechny typy médií, pomáhá firmám a značkám s marketingovou komunikací. Kromě toho moderuje a přednáší. Rád vaří, dobře jí, chodí do kina nebo divadla.